Jasný postoj Benedikta XVI sa mi zdá úprimnejší ako to opakujúce sa a nič neriešiace ospravedlňovanie sa Jána Pavla II všetkým a za všetko. A Benediktove kázne zo Slova Božieho sú naozaj riadne kázne. Vidno, že je Nemec a počul v živote aj riadnu luteránsku kázeň 🙂
Tak viete, je to správa, za ktorou zrejme stoja nejakí žurnalisti 🙂 Tí nie sú vševediaci a venujú sa mnohým oblastiam, nie vo všetkých sú doma. Asi to robil nejaký, čo nemá prehľad v nekatolíckej oblasti a mohol si myslieť, že slovenská forma mena je Luter, keďže sa to tak prakticky vyslovuje /samozrejme bez mäkčenia/.
Určite je to prešľap. Ak chcete, upozornite ich na to, či už na tej stránke ekumenizmus.kbs.sk alebo na http://www.tkkbs.sk. Bolo by vhodné, keby sa to už nezopakovalo.
kritizujú bilanciu nedávnej SYNODY evanjelických cirkví v Nemecku. V rámci hodnotenia Synoda ev.cirkví v Magdeburgu zhrnula septembrové ekumenické stretnutie s Benediktom XVI. Predseda Rady Nikolaus Schneider uviedol, že "pápež sa dotkol otázok ekumenického dialgu málo, alebo vôbec nie" a "sklamal mnoho ľudí, ktorým na tomto dialgu záleží".
Rkc.biskup G.L.Muller v Passauer Neue Presse na margo povedal, že "ich slovník je beznádejný a polemický" a že "ani Lutherovi predsa nešlo o ocenennie vlastnej osoby".
Mne sa v tom článku z tkkbs páčilo to, čo povedal biskup Jaschke. Že je nepoctivé predkladať pápežovi nejaké postuláty a potom hodnotiť jeho návštevu podľa nich.
Dalo sa sledovať, aké veci od pápeža v nemecku očakával Hans Kung a iní. Pri očakávaní aj zostane.
Čo sa týka nemeckých protestantov, tak tí v ekuméne zašli ďaleko. Ale idú istým smerom. A ten nie je pre každého. Rôzne názorové prúdy si tam pouznávali navzájom ministérium a Večeru Pánovu.
Pápež v príhovore k zástupcom evanjelickej cirkvi upriamil pohľad na dôležitosť viery. Neprišiel podpisovať zmluvu o uznaní si úradu alebo niečo také. Aj povedal: "taktiky nás nezachránia". Teologický dialóg medzi cirkvami vedú zase teologické komisie, špecialisti. Ale málokto sa zaoberá ich prácou a keď k niečomu dospejú, tak je to málo známe a implementované do života cirkví.
Táto stránka používa cookies na vylepšenie vašej užívateľskej skúsenosti. Používaním stránky vyjadrujete s týmto súhlas. Svoj nesúhlas prosím vyjadrite kliknutim sem:
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.SúhlasímČítať viac o ochrane osobných údajov
Ochrana osobných údajov
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Jasný postoj Benedikta XVI sa mi zdá úprimnejší ako to opakujúce sa a nič neriešiace ospravedlňovanie sa Jána Pavla II všetkým a za všetko. A Benediktove kázne zo Slova Božieho sú naozaj riadne kázne. Vidno, že je Nemec a počul v živote aj riadnu luteránsku kázeň 🙂
Hahaha, môže byť. 😀
Ale ja som presvedčený aj o úprimnosti Jána Pavla II.
Marana tha!
Tak snáď LUTHEROVI. To ani nevedia poriadne jeho priezvisko???
Tak viete, je to správa, za ktorou zrejme stoja nejakí žurnalisti 🙂 Tí nie sú vševediaci a venujú sa mnohým oblastiam, nie vo všetkých sú doma. Asi to robil nejaký, čo nemá prehľad v nekatolíckej oblasti a mohol si myslieť, že slovenská forma mena je Luter, keďže sa to tak prakticky vyslovuje /samozrejme bez mäkčenia/.
Určite je to prešľap. Ak chcete, upozornite ich na to, či už na tej stránke ekumenizmus.kbs.sk alebo na http://www.tkkbs.sk. Bolo by vhodné, keby sa to už nezopakovalo.
Marana tha!
kritizujú bilanciu nedávnej SYNODY evanjelických cirkví v Nemecku. V rámci hodnotenia Synoda ev.cirkví v Magdeburgu zhrnula septembrové ekumenické stretnutie s Benediktom XVI. Predseda Rady Nikolaus Schneider uviedol, že "pápež sa dotkol otázok ekumenického dialgu málo, alebo vôbec nie" a "sklamal mnoho ľudí, ktorým na tomto dialgu záleží".
Rkc.biskup G.L.Muller v Passauer Neue Presse na margo povedal, že "ich slovník je beznádejný a polemický" a že "ani Lutherovi predsa nešlo o ocenennie vlastnej osoby".
Zdroj: TK KBS
Mne sa v tom článku z tkkbs páčilo to, čo povedal biskup Jaschke. Že je nepoctivé predkladať pápežovi nejaké postuláty a potom hodnotiť jeho návštevu podľa nich.
Dalo sa sledovať, aké veci od pápeža v nemecku očakával Hans Kung a iní. Pri očakávaní aj zostane.
Čo sa týka nemeckých protestantov, tak tí v ekuméne zašli ďaleko. Ale idú istým smerom. A ten nie je pre každého. Rôzne názorové prúdy si tam pouznávali navzájom ministérium a Večeru Pánovu.
Pápež v príhovore k zástupcom evanjelickej cirkvi upriamil pohľad na dôležitosť viery. Neprišiel podpisovať zmluvu o uznaní si úradu alebo niečo také. Aj povedal: "taktiky nás nezachránia". Teologický dialóg medzi cirkvami vedú zase teologické komisie, špecialisti. Ale málokto sa zaoberá ich prácou a keď k niečomu dospejú, tak je to málo známe a implementované do života cirkví.
Marana tha!