Cirkev v nemeckých médiách

Na synode EKD v Hannoveri riaditeľ GEP ( Spoločenská práca evanjelickej publicistiky) Joerg Bollmann podal správu o situácii náboženských hlavných programov vo verejných televíziách. Kým relácia ARD "Slovo ku nedeli" vzrástla za prvých desať mesiacov roka 2010 o asi 200 tisíc divákov, pravidelné nedeľné a sviatočné služby Božie v ZDF mierne poklesli v počte divákov. "Slovo" sleduje v priemere 6.5 milióna divákov, čo je 24 % podiel. Bohoslužby pozerá okolo 750 tisíc osôb, čo je 9.4% podiel. Tu je veľká konkurencia športových prenosov v tom istom čase. Úpadok zaznamenali aj printové médiá. Mesačník – magazín Chrismon v tomto roku dostáva 830 tisíc čitateľov. Oproti vlaňajšku ide o 160 tisíc kusov menej. EKD ročne dáva finančnú podporu na Chrismon vo výške 4 milióny €. 

(www.idea.de

Komentovať